ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 27 ساله )

سلام. من یه دختر مجردم. از۷سالگی متوجه شدم زیر سینه سمت راستم برآمدگی هست وقتی به مامانم گفتم ایشون گفتن چیزی نیست. سن های بالاتر وقتی جویا شدم ایشون گفتن پدرم این غده را روی شونه شون و خواهر بزرگترم هم مثل من توی پهلوشون داشتن و جراحی کردن. من وقتی زیاد می دویدم و یا پایین و بالا به حد زیاد داشتم پهلو درد می گرفت و انگار مثلا یه سوزن توی گوشتم میزدن (نمیدونم به اون غده مربوط میشه این که گفتم یا نه) بدبختانه آدم استرسی هستم و از دکتر و دوا و درمان آمپول غیره می ترسم. ترسم خیلی خیلی شدیده. از یه سنی دیگه این غده بزرگتر نشد و الان چند ساله اندازش همونه ولی زیاد نمی تونم بدوم . دلم می خواد لاغر بشم و باشگاه میرم البته برام مشکلی پیش نیومده تا حالا ولی بعضی وقتها یه درد خفیف حس می کنم (زمانی که پریود هستم)و وسواس بخاطر وجودش توی بدنم دارم. اولین سوالم اینه امکانش هست بدون جراحی خوب بشم😢به خدا می ترسم عمل کنم دست خودم نیست 😔 سوال دوم اگه یه روز بخوام ازدواج کنم به مشکل بر می خورم؟ سوال سوم ورزش کردنم باعث بدتر شدنم میشه یا شاید خوب شدنم
تو را به خدا راهنماییم کنید. دلم می خواد ازدواج کنم ولی حس می کنم عیب بزرگی دارم. دلم می خواد لاغر بشم ولی می ترسم با فعالیت زیادم این غده کار دستم بده.


مشاور (خانم دکتر مختاری)

سلام
اگر این غده تغییر اندازه و ظاهر نداشته و ترشحی هم ندارد، احتمال مشکل دار بودن آن کم است ولی ابتدا باید با سونوگرافی و معاینه ماهیت آن تشخیص داده شود و بعد بتوان در مورد آن تصمیم گرفت. ممکن است توده چربی باشد و در صورتی که مشکلی برای شما ایجاد نکرده، نیاز به اقدامی نداشته باشد.